Status

"Ramadhan yaa Ramadhan"

21 Oktober 2014

Al-Quran for My Baby (Surat-Surat Al-Quran yang Baik untuk Perkembangan Bayi dalam Janin)

Alhamdulillahirabbilalamin...

Puji Syukur selalu saya panjatkan kepada Allah SWT atas hadiah terindah dalam hidup saya ini. Saya diberi kesempatan untuk mengandung seorang bayi.

Saat ini usia kandungan saya adalah 36 Minggu 6 Hari. Saya akan berbagi dengan para pembaca mengenai surat - surat yang baik diperdengarkan kepada bayi di dalam janin kita. Selama kehamilan saya sering memperdengarkan surat-surat ini kepada bayi saya. Beberapa kali saya bacakan secara langsung, tetapi kebanyakan saya putar melalui Mp3 yang saya download beserta dengan terjemahannya.

Surat-Surat itu adalah sebagai berikut, beserta dengan khasiatnya:

1. Al- Fatihah (untuk terang hati dan kuat daya ingatan)

2. At- Taubah (untuk membersihkan jiwa dan memilihara diri daripada maksiat)

3. Yusuf (untuk memperoleh anak yang cantik rupa dan cantik akhlak)

4. An- Nahl (untuk melahirkan anak yang berdisiplin)

5. Maryam (untuk memudahkan ibu dalam persalinan dan memperoleh anak yang sholeh)

6. Luqman (untuk memperoleh anak yang cerdik akal dan jiwanya)

7. Yasin (untuk ketenangan hati dan anak jauh dari godaan iblis dan syaitan)

8. Al- Hujurat (untuk memperbanyak air susu ibu (asi) dan sifat berhati-hati (anak))

Insya Allah jika kita sering membaca dan memperdengarkan surat-surat di atas, maka khasiatnya akan kita petik. Insya Allah..

0 comments - click to leave some comment:

Posting Komentar

Tinggalkan jejak anda dengan pertanyaan, komentar dan saran yang membangun. Terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...